Ohjeistus

Versio 15.9.2020

Osallistumisoikeus

Lounasulan juniorikilpailut ovat tarkoitettu junioripelaajille. Kilpailun järjestäjä voi myös antaa osallistumisoikeuden 18-vuotta täyttäneille pelaajille mikäli ovat taidoiltaan kilpailuihin sopivia.

E-luokkaan voivat ilmoittautua vain alle 12 vuotta vanhat pelaajat.

Turnaukset

• Kilpailuissa pelataan kaksinpelejä A, B, C, D ja E-luokissa sekä mahdollisuuksien mukaan nelinpeliluokka.
  • Turnaukset pelataan yksipäiväisenä.
  • Peliohjelma julkaistaan järjestävän seuran ja Lounasulan kotisivuilla ja sosiaalisessa mediassa.
  • E-luokan ottelut pyritään pelaamaan heti aamulla ja muut kaksinpelit luokittain siten, ettei pelaajan tarvitse notkua hallilla koko päivää.
  • Nelinpelit pelataan yleensä kaksinpelien jälkeen, joten tällöin pelit voivat kestää koko päivän.
  • Kilpailujärjestäjän kannattaa suunnitella aikataulut pelaajien tason mukaan.
    • E-luokan peleihin riittää 20 min
    • D- ja C-luokkaan 25 min
    • B- ja A-luokkaan 30 min
  • Osallistumismaksu:
    • Kaksinpelit:  10 €/pelaaja
    • Nelinpelit: 5 €/pelaaja
  • Poolien kaksi parasta palkitaan mitalilla tai lusikalla.
  • Pistelaskussa noudatetaan SSuL:n sääntöjä (kts. liite alla).
  • Pelipallot:
    • Pelataan aitosulkapalloilla
    • Jokaisella pelaajalla omat pallot
    • Järjestävä seura myy palloja myös kappaleittain

Kaksinpelit

• Kaksinpeleissä annetaan pisteitä juniorisarjan ranking-sääntöjen mukaan.
  • Pelit pelataan neljän tai useamman pelaajan pooleissa. Myös jatkopelejä voidaan pelata, joten varmista ennen kotiin lähtöä pelataanko niitä.
  • Jokaiselle juniorille pyritään takaamaan 3 kaksinpeliä (viime hetken poisjäännit vaikeuttavat tätä).
  • Luokkien sisäiset poolit, pelaajaa ei siirretä luokasta toiseen kisajärjestelyjen vuoksi (poikkeus, esim. jos A-luokassa vain 3 osanottajaa niin B:n ykkössijoitettu A-luokkaan, A-luokka voidaan pelata myös cuppina, kunhan jokainen saa 3 ottelua)
  • A, B ja C-luokka: pelaajat arvotaan pooleihin, kuitenkin siten, että kussakin poolissa on mahdollisimman monta eriseuralaista.
  • D ja E-luokka: poolit muodostetaan listan mukaisessa järjestyksessä, eriseuralaisuus huomioidaan kuten arvotuissa luokissa.
  • E-luokassa poolit erikseen tytöille ja pojille, mikäli osallistujia on riittävästi.

Nelinpelit (neluri + sekis)

• Kilpailun järjestäjä päättää pelataanko nelinpelejä.
  • Kisajärjestäjä arvioi peliparien tason, jotta pooleihin saadaan mahdollisimman tasaiset pelit pooleissa.

Ilmoittautumiset, maksut ja peruutukset

Seura ilmoittaa kaikki pelaajat yhdellä excel-lomakkeella, joka löytyy Lounasulan sivuilta.

Kisajärjestäjä laskuttaa pelaajien seuroja yhteislaskulla.

Pelaajan poisjäänneistä on ilmoitettava reilusti ennen kisojen alkua, viimeistään edellisenä päivänä, koska kisajärjestäjälle aiheutuu paljon ylimääräistä työtä viime hetken peruutuksista.